تاریخ انتشار: دوشنبه 28 شهریور 1390
|
تعداد مشاهده : 47
|
سلامت نیوز: مصرف مقادیر زیادی از میوهها و سبزیها از جمله سیب و گلابی در كاهش خطر بروز سكته مغزی موثر است.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان در این آزمایشات رابطه بین مصرف میوهها و سبزیهای رنگی را با سكته مغزی روی 20 هزار و 69 فرد بالغ با میانگین سنی 41 سال بررسی كردند.
این شركتكنندگان در آغاز مطالعه هیچ یك سابقه ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی را نداشتند. آنها به طور منظم پرسشنامههایی را درباره نوع رژیم غذاییشان پاسخ دادند.
به گزارش روزنامه یواس دی تودی، در طول این مطالعه 10 ساله، 233 نفر از شركتكنندگان دچار سكته مغزی شدند. متخصصان دانشگاه واگنینگن در هلند به این نتیجه رسیدند كه مصرف میوههای سبز، زرد و نارنجی، قرمز و بنفش نقشی در پیشگیری از سكته ندارند اما در عوض میوههای سفید رنگ مثل سیب و گلابی خطر احتمال سكته مغزی را تا 52 درصد كاهش میدهد. به همین ترتیب هر 25 گرم افزایش مصرف میوههای یا سبزیهای سفید رنگ احتمال سكته مغزی را تا 9 درصد كاهش میدهد.
مطالب مرتبط با مصرف سیب و گلابی خطر سكته مغزی را كاهش میدهد
پسورد فایل:



Debes estar logueado para postear un comentario